05‏/10‏/2009

تكونش ديه اللى اسمها..عبقريه

قربت أصدق أن أنا..عبقريه
بكل المقاييس أنا فاشله ومش عامله اللى عليَّ
؟!!و يطالبونى ليه بتحمل المسئوليه
و أنا حتى اسمى مختارتوش و لا دينى و لا اى حاجه ليّ..
ده أنا حتى عشت عشرين سنه اعمل فيهم كل اللى عليَّ..
و كان عقلى فاضى مليان كلام أتفه فى ورق عشان أنجح و أبقى زى أخواتى و ولاد أعمامى و بنت خالتى اللى جايه..
 و يعاتبونى على أحلامى اللى  مش زى كل البنات التانيه ..و على آرائى السياسيه ..وديه لوحدها  قصة تانيه
و مع انى معملتش خطيئه و لا إرتكبت جنايه..
الا ان كل الناس بتجيب الغلط  عليّ و انا أصلاً مليش فى الكلام
و شايفه نفسى كده ميه ميه..
و لا عمرى حأعمل حاجه مش عايزاها  لمجرد أن أنا أنول رضا من كل اللى حواليّ..
صحيح بتخبط  و الدنيا ساعات كتيرتيجى عليّ و مكملتش تعليمى و معاى إعداديه..
الا انى مبسوطه و كفايه أن أنا راضيه عليّ..
ده أنا حتى قربت أصدق انى مش عاديه..
أكيد فى حاجه غلط ..ما هى الحياة كده مش طبيعيه
و الله أنا مش عامله دماغ..ديه دماغى الأصليه
و أقول لنفسى يكونش السبب فى ده كله..
أن أنا عبقريهD؛

هناك 4 تعليقات:

Tripoli يقول...

السلام عليكم والله انتي قمة العبقرية يا بت يا سوكه كلام درر انا نفسي مش عارف اوصف حياتي زيك كده توهان يا دنيا خليك كده يا بت بس يا ريت تتغير من ثانوي للجامعي عشان افرح بيك

:D

هبة الله يقول...

أهلين يا عبده((:

شربت الشاى؟
D;

Tripoli يقول...

اهلين يا سوكه

لا والله لسه طالع من الدوش و نفسي في كباية شاي من يدك يا ريت بس بسرعه عشان طالع للشغل

هبة الله يقول...

هو برفايلك ماله يا عبد الفتاح؟